Waldorfská škola Jinonice, Praha

Navštivte waldorfskou školu v Jinonicích.

  • Pro rodiče a děti
    • Zápisy do školy
    • Škola on line a rozvrh
    • Stravování
    • Školní družina
    • Školní klub
    • Kroužky dětí
      • Hudební kroužek
      • Terapie
      • Keramika
    • Stránky tříd
      • 2021
      • 2017
      • 2016
      • 2015
      • 2014
      • 2013
      • 2012
      • 2011
      • 2010
      • 2009
    • Knihovna
    • Včelín s apiterapeutikem
    • Kruh důvěry
  • O škole
    • Škola
    • Zřizovatel
    • Školská rada
    • Charakteristiky školy
    • Waldorfská pedagogika
    • kolegium
    • Dokumenty školy
      • Výroční zprávy
      • Autoevaluační zprávy
      • Další dokumenty
    • Formuláře
    • Žákovské projekty
      • Divadelní projekt 8. třídy
      • Projekt ročníkových prací v 8.třídě
      • Další projekty
    • Dotační projekty, granty a dary
      • Šablony III pro ZŠ Waldorfská
      • Multikulturní šablony II pro ZŠ Waldorfská
    • Rozpočet
    • GDPR
  • Aktuality
    • Kalendář
    • Školní nástěnka
    • Žurnál
    • Páťák – zpravodaj přátel škol Prahy 5
    • hledáme
    • Waldorf 100
    • Stavíme nový PAVILON
    • Rozvoj území Jinonic
  • Spolek rodičů
    • O spolku
    • Příspěvky do spolku
    • Akce Spolku
    • Kruhy
      • Kruh alternativní měny
      • Kruh důvěry
      • Kruh finanční podpory výuky (REF1)
      • Kruh Knihovna
      • Kruh Pomoc Ukrajině
      • Kruh Solidarita
      • Kruh stavba
      • Kruh Střední škola
      • Kruh včela
      • Kruh web
      • Sociální kruh
    • Kontakty
    • Výkonná rada
    • Dokumenty
  • Kontakty
    • Škola
    • Učitelé, vychovatelé a asistenti
    • Spolek rodičů
Jste na stránce: Úvod / O škole / Charakteristiky školy

Charakteristiky školy

Stručně o škole v obrazech akcí (r. 2016)

Hlavní charakteristiky výuky

  • respektování vývojových fází dítěte
  • rozvoj sociálních dovedností
  • tripartita – pravidelné individuální konzultace s rodiči a žáky na 2. stupni
  • péče o klima školy
  • třídní učitel doprování třídu celou školní docházkou
  • silné mezipředmětové vazby, přesahy a projekty
  • žáci si své učebnice tvoří samy
  • tandemová výuka (učitel – učitel, učitel – asistent)
  • slovní hodnocení žáků – formativní i sumativní
  • pedagogika umožňující přirozenou podporu integrace žáků s SVP
  • vědomá práce s chybou jako prostředkem pro další rozvoj
  • učení se prožitkem
  • umělecké vyučování
  • školní vzdělávací program Waldorfská škola

Vzdělávání v oblasti myšlení, cítění a vůle (škola pro hlavu, srdce a ruce)

  • rozvoj tvůrčího myšlení
  • výuka hlavních předmětů v epochách – koncentrovaná výuka v blocích
  • vyprávěcí látka prolínající všemi předměty
  • rozšířená výuka jazyků 2 jazyky od první třídy – epochová výuka v měsíčních blocích na prvním stupni
  • výuka informačních a komunikačních technologií prostřednictvím nejnovějších pokročilých technologií a ve spolupráci s technologickými společnostmi
  • umělecká výuka prolíná všechny předměty – ročníkový divadelní projekt, eurytmická vystoupení
  • pravidelný a přirozený rozvoj hudební dovedností od 1. třídy (hra na hudební nástroj, zpěv, třídní sbory a orchestry) s pravidelnými vystoupeními v rámci školních měsíčních slavností a závěrečné akademie
  • polytechnická výchova od 1 do 9 třídy (práce se dřevem a kovem, pletení, šití šatů a bot, knihařství, práce s pedikem, modelování s hlínou, keramika)
  • důraz na přirozený pohyb (pravidelná výuka v přírodě, vícedenní výjezdy)
  • projekt pohyblivé třídy

Aktivní práce na rozvoji moderní pedagogiky

  • pravidelné společné i skupinové vzdělávání pedagogů
  • pedagogické studium a pedagogické konference každý týden
  • zapojení pedagogů do odborných sekcí (předmětových a odborných – pedagogické, personální, organizační a slavnostní grémium)
  • aktivní podíl jednotlivých pedagogů na spoluvytváření školy
  • pravidelná setkání učitelů v konferenci kolegia
  • spolupráce se zkušenými zahraničními i domácími mentory
  • spolupořádání republikových i mezinárodních setkání a konferencí (interní setkání waldorfských učitelů, mezinárodní pedagogická konference Výzvy výchovy v digitálním věku 2018 na půdě FF UK Praha)
  • intenzivní evaluační a autoevaluační program (program vzájemných hospitací vnitřních i vnějších)
  • spolupráce s akademickými institucemi
  • hospitace, náslech, praxe a vedení studentů pedagogických fakult a dalších škol
  • intenzivní podpora dalšího vzdělávání pedagogů (finanční a časová)
  • individuální personální plán pro každého pedagoga s roční evaluací

Spolupráce s rodiči

  • intenzivní spolupráce s rodiči – aktivní zapojení rodičů do života třídy a školy
  • kulaté stoly rodičů a učitelů na rodiči zvolená témata
  • přednášky pro rodiče na aktuální pedagogická témata
  • pravidelná komunikace školy a rodičů na třídní úrovni (třídní schůzky každý měsíc) i  celoškolní úrovni (měsíční setkávání zástupců tříd se zástupci školy, valná hromada spolku rodičů za účasti pedagogů a vedení školy 2x za rok)
  • pravidelná setkání zástupců školy, zřizovatele a rodičů ve školské radě
  • významná podpora výuky spolkem rodičů – materiální, organizační, finanční
  • kruh důvěry pro řešení citlivých situací

Prostředí školy

  • útulné a tvůrčí prostředí školy, tříd a dalších prostor ve školním areálu odpovídající vždy věku žáků (první stupeň v historické budově s útulnou zahradou, druhý stupeň v pavilonech rozlehlého areálu s větším pozemkem a venkovním sportovištěm)
  • rozšířený výukový prostor školy o přirozené okolí školy (staré Jinonice, pole, louky, Prokopské údolí)
  • chráněný a inspirativní venkovní (zahrada) a vnitřní (domeček) prostor družiny
  • zapojení žáků i rodičů na rozvoji školních prostor (třídní projekty – např. stavba domu, třídní brigády) a na jejich trvalé údržbě (enviromentální výuky)
  • školní políčko
  • chov včel

Třídní a celoškolní projekty

  • patronace tříd 1 a 2 stupně (nové žáky přebírají jako patroni vždy žáci 6. třídy a takto pokračují až do 9. třídy) vede přirozeně starší děti ke schopnosti pomáhat a vést mladší a mladší děti k důvěře ve starší a zkušenější spolužáky a posiluje předcházení sociálně patologických jevů
  • olympiáda pátých třídceloroční ročníkové práce v 8. třídě zakončené veřejnou prezentací a obhajobou
  • ročníkové divadlo 8. třídy – komplexní třídní projekt zahrnující nastudování i celou produkci – propagaci, pronájem prostor (hledání divadla), finance, přípravu kostýmů a rekvizit, zakončený několika představeními obvykle na několika místech v celé ČR
  • mezitřídní výtvarné projekty – výtvarné pojednání tříd a prostor školy, podchod Jinonice, zeď Radlická
  • enviromentální výchova (projekt ze zrna chléb – orání, setba, sklizeň, mlácení, mletí, pečení chleba), pravidelná péče o zahradu
  • slavnosti v přirozeném koloběhu roku
  • projekt stavba domu ve 4. třídě
  • spolupráce a výměnné pobyty s jinými školami v zahraničí (Německo, Francie, Velká Británie)
  • středověká slavnost – mezipředmětové vazby – šití šatů, nácvik tanců, lukostřelba, dějepis, hudební výchova, český jazyk (psaní vlastní básně)í
  • eurytmický projekt – celoroční projekt  9. ročníku završený vystoupením pro veřejnost
  • vánoční a velikonoční jarmarky s žákovskou alternativní měnou (Pk – Prokop)
  • školní výjezdy do zahraničí s důrazem na rozvoj cizích jazyků a poznání dalších zemí a národů
  • tradiční zapojení do projektu Pamětníci – Postbelum
  • účast na veřejných akcích – pěvecké soutěže Prahy 5, Slavnosti škol Prahy 5, Choros – mezinárodní setkání pěveckých těles pod záštitou Senátu ČR, vánoční koncerty a další

Integrace a prevence sociálně patologických jevů

  • prevence sociálně-patologických jevů – kontinuální monitoring sociálního klimatu ve třídách učiteli i odbornými spolupracovníky a jeho pozitivní ovlivňování – intenzivní komunikace s rodiči
  • řízená práce se sociálním klimatem ve třídě (v týmu třídního kolegia, školního psychologa a  externích spolupracovníků v oblasti primární prevence a práce s kolektivy)
  • bohaté zkušenosti s rozvojem a realizací efektivních integračních metod pro žáky s SVP ve spolupráci třídních učitelů, odborných učitelů, vychovatelů, speciálních pedagogů, asistentů a externích odborných pracovišť

 

SPOLUPRACUJEME

  • EU-MSMT-1
  • EU-MSMT-2
  • EU-MSMT-3
  • Schweizerische Eidgenossenschaft
  • rodicevitani+
  • OPPA_logo_bez_textu+
  • Městská část Praha 5
  • ovocedoskol+
  • Grant Comenius
  • MOL logo
  • Nadace partnerství - logo
  • Zelené oázy - logo
  • Aktuality
  • Pro rodiče a děti
  • Spolek rodičů
  • O škole
  • Kontakty

Copyright Waldorfská škola Jinonice