Nejdůležitější informace o družině
Družina je určena žákům 1.–5. třídy. Přihlášení do družiny je možné vyplněním zápisového lístku.
Začátkem školního roku se vypisuje nový zápisový lístek pro daný ročník.
Zápisový lístek Vám dává vychovatelka vaší třídy, je k vyzvednutí v kanceláři školy či jej naleznete na webu školy zde. Formulář je připraven pro tisk či pro elektronické vyplnění. Vyplněný lístek se dává zpět vychovatelce, je možné ho zanechat i v kanceláři.
Ranní družina začíná v 7:30–8:25 v prostoru Domečku (společná pro žáky prvního stupně)
Konec družiny v 17:30 (Domeček, pavilon A, viz níže)
1. oddělení Domeček vychovatelka Bc. Novotná Ivana, Tomanová Hana
1. A oddělení Domeček vychovatelka Věra Pršalová
1. B oddělení Domeček vychovatelka Mgr. Eva Rampasová
2. oddělení pavilon A vychovatelka Hana Tomanová
2,3. oddělení pavilon A vychovatelka Larisa Lukaschevych
3. oddělení pavilon A vychovatelka Věra Šilhová
4. oddělení pavilon A vychovatelka Martina Cehulová
5. oddělení pavilon A vychovatelka Bc. Ivana Novotná
společná vychovatelka pro družinu a školní klub Mgr. Veselá Ortová Barbora
Platba za družinu:
Vyplněním zápisního lístku do školní družiny se zákonný zástupce zavazuje platit za pobyt svého dítěte ve školní družině příspěvek na tuto službu.
Úplata za družinu je 300,-Kč/měsíc (výše platby platí pro celý školní rok 2022–23).
Číslo účtu školy: 19-1552510257/0100 (do zprávy pro příjemce, prosím, napište jméno dítěte a třídu, do které chodí).
Družina se platí pouze ve dvou splátkách, Kč 1 200,- za období 9–12/2022 (splatná do konce září 2022) a Kč 1 800,- za období 1–6/2023 (splatná do konce ledna 2023). Družinu je možné uhradit pouze převodem na školní běžný účet, není již možné hradit ji v hotovosti v kanceláři školy.
Příspěvek na družinu lze také uhradit za celý školní rok naráz (Kč 3 000,-), a to bez jakékoliv předchozí konzultace. Pokud by pro někoho byla tato částka neúnosná, lze se ve výjimečných případech obrátit na vedení školy.
Toto nařízení je v souladu s § 123 Zákona č. 561/2004 Sb. (Školský zákon) v aktuálním znění a § 11–14 Vyhlášky č. 74/2005 Sb. (o zájmovém vzdělávání) v aktuálním znění, s jejichž obsahem byl rodič seznámen počínaje dnem nástupu do školní družiny a podepsáním zápisního lístku.
Rodič bere na vědomí, že v případě nezaplacení příspěvku ve stanoveném termínu bez vážných důvodů nebude jeho dítě od prvního dne následujícího měsíce do školní družiny přijato.
Pokud na základě rozhodnutí KHS nebo MZd dojde k uzavření školy, ve školní družině bude úplata poměrně ponížena podle délky omezení nebo přerušení provozu, je-li délka omezení či přerušen více než 5 dnů. Uhrazená částka vám bude převedena do dalšího období provozu družiny či vrácena, pokud si to vyžádáte.
Odhlášení z družiny:
Rozhodnete-li se družinu nevyužívat pro své dítě – je potřeba dítě dopředu ODHLÁSIT z družiny, písemnou formou, předat informaci hlavní vychovatelce osobně či mailem.
Oznámení o odhlášení lze ponechat v kanceláři, v přízemí hlavní budovy.
Dokud neproběhne řádné odhlášení z družiny, je třeba hradit družinu. Dítě je v evidenci družiny a je s ním počítáno. K odhlášení lze použít dokument Odhlášení z družiny.
Na zpětné odhlašování nelze brát ohled.
Řád školní družiny
Řád školní družiny naleznete zde.
Vedoucí školní družiny (v pavilonu A) Bc. Ivana Novotná, Vám poskytne podrobnější informace, zodpoví otázky.
Mail: ivana.novotna@waldorfjinonice.cz
Můžete se obrátit i na vedoucí družiny prvních tříd Věru Šilhovou.
Mail: vera.silhova@waldorfjinonice.cz
Telefonní kontakty:
Družina – domeček (1. oddělení) tel.: 234 712 813
Pavilon A (2.–5. oddělení) tel.: 234 712 842
Školní klub tel.: 234 712 845
Podrobnější informace o školní družině a klubu
Pro koho – Žáci
- 7 oddělení družiny a 1 oddělení klubu
- kapacita 150 žáků v družině
Družina je dostupná pro všechny žáky 1. stupně. Klub je dostupný pro všechny žáky 2. stupně.
Kdo a kde – Vychovatelé a prostory
- 3 samostatné objekty
- 11 kvalitně vybavených místností pro pobyt a zázemí
- 2 zahrady, herní prvky, altán, sportovní hřiště
- 500 m2 učeben a zázemí, 5.000 m2 venkovních prostor
- 11 vychovatelek
- kvalitní a vybavené zázemí pro vychovatelky
- stálý rozvoj prostor a modernizace vybavení
Od školního roku 2020/2021, kdy proběhlo poslední významné rozšíření, nabízí celkem 11 místností pro pobyt a zázemí ve 3 samostatných objektech (domeček, pavilon A a pavilon C). Celková plocha učeben včetně zázemí činí 500 m2 . To je 10 × více než měla družina na počátku fungování, kdy sdílela kmenové třídy a domeček.
Pro venkovní pobyt užívá družina zahradu u hlavní budovy (zcela samostatně), zahradu v okolí pavilonu A s herními prvky a altánem a nově modernizované sportovní hřiště (sdíleno s výukou). Školní klub může využívat venkovní plochy v okolí pavilonu C a také zahradu a hřiště. Celková plocha venkovních prostor tak činí přes 5 000 m2.
Kdy – Provozní doba
- ranní družina od 7:30
- odpolední družina do 17:30
- klub ve všech volných hodinách a podle zájmu po výuce
Provozní doba družiny byla naposledy významně prodloužena od roku 2019/2020. Nyní je tak zabezpečena ranní družina každý den od 7:30 a odpolední družina do 17:30. Školní klub pokrývá všechny volné hodiny a v případě zájmu mohou být v klubu provozovány další aktivity po ukončení výuky.
Měsíční úplata
- družina – 300,- Kč, což je 78 % limitu stanoveného vyhláškou (386,- Kč)
- klub 100,- Kč, což je 55 % limitu stanoveného vyhláškou (188,- Kč)
- úplata ve školách Prahy 5 od 250,- do 400,- měsíčně
- lze požádat o osvobození nebo snížení výše úplaty
Podle vyhlášky MŠMT je úplata za družinu a klub určena výhradně na úhradu neinvestičních provozních nákladů spojených s vlastním provozem, například plyn, elektřina, úklid, údržba, opravy, odpisy, malování, revize, telefon, internet, IT technika pro zázemí, péče o hřiště, stromy, zeleň, vybavení prostor uvnitř i venku, administrativa, atp. Rozpočtované roční náklady na provoz družiny jsou nyní ve výši 386 tis. Kč a klubu 122 tis. Kč. V průběhu času se předpisy v této oblasti měnily, nyní vyhláška stanoví pro úplatu hranici ve výši 120 % neinvestiční nákladů (viz. výše) v družině a 150 % v klubu.
Co se naopak z tohoto příspěvku neplatí jsou platy, pomůcky, vzdělávání učitelů a investice. Tyto náklady jsou hrazeny z prostředků MŠMT, zřizovatele, případně darů (například spolku rodičů) a různých grantů.
Úplata v družinách ostatních škol zřizovaných Prahou 5 se k 1. 9. 2021 pohybuje mezi 250,- a 400,- Kč, průměrná výše je pak 305,- Kč. Úplata v družině v naší škole byla v posledních 20 letech neměnná, a to 100,- Kč měsíčně.
Při loňském počtu zapsaných žáků činí vyhláškový limit pro úplatu v družině 386,- Kč měsíčně a v klubu 188,- Kč měsíčně. Skutečně předepsaná úplata je tedy výrazně nižší, a to 300,- Kč v družině a 100,- Kč v klubu, je tedy na úrovni 78 % u družiny a 55 % v klubu. V dalších obdobích budou náklady průběžně sledovány a případně bude úplata upravována (snižována či zvyšována) také podle výše příspěvku zřizovatele.
Individuálně lze požádat o osvobození nebo snížení výše úplaty, podmínky pro osvobození nebo snížení výše úplaty pro individuální žadatele stanoví vyhláška.
Změna výše úplaty ve školním roce 2020/21 – důvody
- Prostorový růst zázemí družiny a klubu
- Prodloužení provozní doby
- Plošné snížení příspěvku zřizovatele na provoz škol z ekonomických důvodů
Úplata byla v posledních 20 letech ve výši 100,- Kč v družině a 50,- Kč v klubu od počátku jeho fungování. Rozdíl mezi neinvestičními náklady a výší úplaty, který se postupně díky rozvoji družiny a také růstu cen zvyšoval, byl hrazen z příspěvku zřizovatele. Výše úplaty tak stále méně pokrývala postřené náklady.
Důvody úpravy úplaty jsou navýšení prostor družiny a prodloužení provozní doby, které zásadně ovlivňují neinvestiční náklady na provoz družiny a klubu. Zároveň přišel v tomto roce požadavek zřizovatele na snížení příspěvku zřizovatele na neinvestičních výdaje školy pro další období, tudíž nutnost náklady hradit z úplaty dané vyhláškou. Tyto skutečnosti byly průběžně zmiňovány, zvláště požadavek na snížení příspěvku zřizovatele.